zondag 17 september 2017

Zondag: bij-tank-dag


Een ondertussen overbekende foto uit de Eerste Wereldoorlog - eens niet aan het Westers maar aan het Zuiders front. Een opname van een mysterieus oorlogstuig: een (zelf)rijdend zwaar geschut -genre tank? - van onbekende makelij ergens in de Italiaanse provincie Veneto, buitgemaakt in de buurt van Undine... Betrof het een tuig uit Italiaanse constructieateliers, of uit Oostenrijkse of Balkan werkplaatsen? Nergens is verder informatie bekend - noch werd het elders ingezet op een slagveld... Misschien betrof het een prototype die zijn onbruikbaarheid ‘bewezen’ had...
(verzameling Guido Deseijn alias Leflamand)

17 opmerkingen:

Yova zei

Goedemorgen Gerda,
Grote tuig ding om te zien. Dat is erg lang geleden. Als ik foto bekijkt wat ziet wiel raar uit. Losse stukje erop gedaan.IK denk dat deze tuig niet gebruikt heeft? Apart dat Guido nog hebt van deze verzameling.
Fijne zondag.

Lutje zei

ik denk nog niet, dat ik al ooit zo'n reusachtig oorlogs.....zag, vernielend zal da wel zijn.
een @->- voor jou

torfs gilbert zei

Morgen,Gerda

Weer zo iets dat veel mensen nog niet gezien hebben,
denk dat dit niet veel gebruikt is maar denk wel dat dit vtuig veel vernieling zo aan gebracht hebben

Maar spijtig genoeg zijn er nu nog erger tuigen, dat alle mensheid kan verwoesten
hopelijk geeurd dit niet
nogen fijne zondag gewenst

John zei

Goeiemorgen Gerda,
Dat oorlogstuig ziet er luguber uit. Ik zou het niet graag tegenkomen. Niet in het echt en niet in een nachtmerrie. Je zou je voorgoed verschrikken zeg.
Fijne zondag, en goed bijtanken. De zon schijnt hier en bij jullie misschien ook wel.

Anoniem zei

Vreemd tuig, op het eerste gezicht lijkt het op een overmaatse tractor. Dit tuig is een misterie.
Groetjes.

Haba zei

Goede middag Gerda. Wat een monsterlijk geval zeg, ik hoop dat het snel stuk is gegaan. Fijne zondag verder.

Merel zei

Een raar iets hopelijk is het niet te veel gebruikt gelukkig ook nergens anders

Marjolijn. zei

Een raar iets...!
Hopelijk snel naar de sloop gebracht.

Goede start van de nieuwe week.

Lutje zei

ik wens je een leuke week
EĆ©n @->- voor jou

Haba zei

Goede morgen Gerda, een fijne maandag gewenst.

Tine de Jong zei

Goedemorgen samen, vandaag ga ik op een andere manier bijtanken want na lange wandeling zijn beentjes en voeten wat uit de roulatie. Ook de vingers wat verkrampt van het fotograferen. Kwam even op je mooie blog kijken want daar kan ik ook weer veel van leren.Mooi samengesteld weer. Wens jullie mooi en gezellige week. Groetjes Tine

Morgaine zei

Wow, ja dan toch jammer dat je niet meer weet te achterhalen, dat mysterie wil je dan toch oplossen...

Ik wens jullie een hele fijne week toe!
X

willy zei

wat een gevaarte Gerda..

onbruikbaar en dat is maar goed ook

groeten

A van de Aa zei

Een monster was het, maar bijten kon het misschien niet *Wink*
Fijne week Gtje.

A van de Aa zei

Italiaans zelfrijdend pistool

http://gadzetomania.pl/8146,10-najdziwniejszych-czolgow-w-historii,all

Haba zei

Goede morgen Gerda, ik kom je even een fijne dinsdag toe wensen, vanmiddag als ik terug ben uit het asiel, kijk ik nog wel of je tijd hebt gehad voor een nieuw logje.

pieterbie zei

Om het even wat het is: het ziet er een indrukwekkend stukje oorlogshardware uit.