dinsdag 9 mei 2017

Lente, andermaal!


Nog maar eens lente, maar ik denk niet dat het jullie snel zal vervelen... geniet er van en van de nieuwe week, ook al schijnt de zon niet zoals ze zou moeten in het voorjaar!

Als ik naar buiten ga
En in voortuin sta
Doe ik mijn ogen dicht
En snuif ik diep

Ik ruik de frisse lucht
Ik slaak een diepe zucht
En de lente zakt al langzaam
Naar mijn buik

Het zijn de…
Lente- lentekriebels
Kriebels in mijn buik
Lente- lentekriebels
Kriebels in mijn buik
Waar ik ook kijk en
Wat ik ook ruik:
Lente- lente kriebels
Kriebels in mijn buik

Kijk hoe de narcis bloeit
Kijk hoe de tuinkers groeit
Kijk hoe het lammetje al
Huppelt in de wei

De wereld leeft weer op
De bomen vol met knoppen
Ik voel me zo geweldig
En zo blij (...)
© Tijl Damen

19 opmerkingen:

Yova zei

Het word zeker lekker weer. Eindelijk is lente. Mooie foto heb je daar Gerda.Het was afgelopen tijd te koud geweest. Wat heb je mooie gedicht geschreven. Geniet met de mooie weer.
Fijne dag.

Marjolijn. zei

Prachtig die lente blommekes meis...!
Hopelijk zijn ze vannacht niet bevroren, wat was het weer koud... bbrrr.
Fijn dagje vandaag.

Lutje zei

deze nacht heeft het gevroren, maar ik krijg toch het lente gevoel,
geen kousen aan, naar buiten want het zonnetje komt er meer door enz....
leuk
Eén @->- voor jou

Anoniem zei

Gisteren was het eerder najaar dan lente. Hopelijk komt die lente nu vandaag.
Zonnige groet.

torfs gilbert zei

Beste, de foto is echt prachtig en het gedicht echt mooi jij kan niet allen goed foto's maken maar ook goed schrijven nog en fijne week

pieterbie zei

prachtig shot, Gerda, en wij kunnen allemaal een beetje lente gebruiken, ik ben de koude temperaturen stilaan beu.
Maar de zon schijnt vandaag, zwaar contrast met gisteren.
en je helpt ons met deze mooie ruiker.

OT: foto van Parijs dateert inderdaad van 2005 toen ik er nog werkte. Als ik mij niet vergis nam ik die op 14/07/2005 :-)
En ik werk op geheugen, niet op exif :-)

Catherine Boone zei

Lente ze.

willy zei

een logje dat me vrolijk stemt Gerda

zelfs de zon is van de partij

prettige dag

klaproos zei

heerlijk hé gerda, echt lente hier bij jou, vandaag laat de zon zich volop zien, en we genieten tegen de klippen omgoog, jij ook he
xxx

Haba zei

Zo ik ben weer terug van het asiel, we hebben met z'n tweetjes op de afdeling gewerkt en dan ben je sneller klaar natuurlijk.
Mooi die appelbloesem, hopelijk komen er in het najaar heerlijke appels voor in de plaats.
Ik wens je een fijne dinsdag toe.

Natasja zei

Ik hou van de lente, het begin van een nieuw leven. Helaas is het nu best koud, terwijl ik gister nog bij mijn broer in de tuin zat. De lente mag komen met een heerlijk zonnetje en aangename temperaturen!! Maar zo'n prachtig plaatje maakt mij ook weer blij.

Lies zei

Laat maar komen, Gerda !
Lie(f)s.

christiene zei

Mooie lenteachtige foto,en vandaag de zon!!
het gaat er toch van komen Gerda,de LENTE.............
groetjes Christiene.

Albert y Mara fotoblog zei

Bij ons schijnt de zon uitbundig en je hebt gezien op fb wat de 7-daagse weersvooruiztichten zijn. Super lente gevoelens. Ook bij het zien van jouw foto.

Haba zei

Goede morgen Gerda, ik wens je een fijne woensdag toe.

Anoniem zei

Van deze bloesem word ik heel blij!

merel zei

ik zag het al op je fb pagina, heel mooi en vandaag is het wel een beetje lente geweest

Morgaine zei

Hi hi ja laat de lente maar bloeien, ze is heerlijk bezig, ik zit nu half in het zonnetje, te genieten, straks mag ik weer lekker erop uit naar mijn werk :D

X

willyduvel zei

Heerlijk mooi Gerda Zo fris !