dinsdag 18 augustus 2015

Boottocht: deel Leie noord


Tijd voor een streepje reclame lieve webbies *wink, big smile* Wil je meer te weten komen over alles wat deze week op mijn blog verschijnt dan is de Gids voor Oud Gent (klik) van Guido Deseijn beslist een aanrader:

Voorafgegaan door een summiere geschiedenis van de stad, voeren acht
wandelingen de lezer langs minder bekende plekken van Gent. Er wordt uitleg
gegeven over de gebouwen die er staan of stonden. Op verschillende plaatsen
wordt uitgeweid over algemenere zaken uit vroeger tijden zoals mogelijkheden
tot ontspanning en vermaak, woonomstandigheden enzovoort. De wandelingen, die
steeds beginnen op een marktplein en eindigen bij een van de voormalige
stadspoorten, worden telkens aangegeven op oude zwart-wit
stadsplattegronden; de begeleidende zwart-wit foto's geven een beeld van
Gent zoals het er in de 19de en begin 20ste eeuw uitzag. Een literatuurlijst en
straatnamenregister staan achterin.

Onze Leflamand schrijft over Gent maar samen maken we er foto's van, zie daarvoor hier.

23 opmerkingen:

Haba zei

Goede morgen Gerda, ik heb even op je nieuwe log gewacht, alleen heb ik nu geen tijd om je foto's te bekijken, dat doe ik wel vanmiddag als ik terug ben uit het dierenasiel.
Fijne dinsdag gewenst.

Marjolijn. zei

een mooi tochtje hebben jullie over het water gemaakt...!!
En reclame maken mag hoor zeker op dit blog... :-)

John zei

Reclame maken mag altijd Gerda. Het boekje zal wel nooit in mijn bezit komen, maar dat doet er niet toe. Ik denk dat er genoeg afnemers zullen zijn, en die dan de mooie stad Gent op ene mooie manier kunnen (her)ontdekken.
Miste ik bijna de link naar je mooie foto's maar het was precies het laatste woordje van je blog :)) Gevonden dus.
Fijne dag.

Kay ♥ zei

Reclame mag, dat heb ik zelf ook gedaan over mijn poëziebundel.
Fijn toch als je al uw bevindingen kan vereeuwigen op papier.
Daarbij een mooie foto maakt het geheel af.

(ot: niemand werd hier (bij mij) persoonlijk aangesproken, het is een algemene indruk!)

Chantal zei

Die trapgeveltjes vind ik zo leuk, Nederland heeft er ook heel veel

Anoniem zei

De Acht Zaligheden dat kennen we ondertussen maar al te goed. Heerlijk tafelen aan een democratische prijs. En de Barge, waar zoveel werk werd aan besteed om het opnieuw toonbaar te maken. Natuurlijk zijn sommige gevels mooi om zien, alhoewel bij sommige het onkruid welig tiert. Werk aan de winkel dus.

willy duvel zei

Een hele belevenis he En rare mensen in die bootjes !! Grts

christiene zei

Mooie samen werking in woord en beeld,Lefla en Gerda!!
zo kom je tot een mooie reportage
een stukje varen en een terrasje maakt het tot een mooie dag.
liefs een groetje Christiene.

klaproos zei

wauw, Gerda, wat geweldig, en wat een werk zit daarin,
maar jullie zijn samen zo'n sterk koppel, dat komt helemaal goed,
ik hoop dat je er heel veel van verkoopt,
ik denk dat veel belgen, er gelukkig mee zijn,

xxx

A van de Aa zei

Is al weer vier geleden dat ik Gent en Antwerpen heb bezocht, voor de volgende keer houd ik de gids bij de hand ;-)

willy zei

jullie hebben er nogal werk van gemaakt..

daar heb ik nu bewondering voor..

groeten

Suske. zei

Het is alweer drie jaar geleden dat ik met Klusjesman Gent bezocht.
Tijd om er eens met Eva naartoe te gaan.

Lies zei

Prachtig, Gerda, vanuit een ander oogpunt ! 't Lijkt wel vakantie !
En reclame voor 'jouw' B.V. mag best !
Lie(f)s.

Natasja zei

Ik heb echt genoten van je mooie foto's wat een prachtige stad zeg! En reclame maken is gewoon een must!

Terrebel zei

Ik loop weer vol inspiratie, lieve Gerda! Vooral om een inkomen te verwerven dat mij niet alleen in staat stelt naar het mooie Gent af te reizen maar ook om mij het boek in kwestie aan te schaffen bij wijze van voorpret. Op een dag, op een dag...

Mirjam Kakelbont zei

De foto herken ik, al hebben wij Gent niet vanaf het water gezien. We hebben drie heel fijne dagen gehad waar we nog steeds met plezier aan terugdenken. Prachtige gebouwen en een heel mooie binnenstad. Wij gingen steeds vanaf ons hotel met de tram naar het centrum.
Prachtige foto's! Leuk dat je man een een boek geschreven heeft!
lieve groet

Unknown zei

Leuk om dit te zien, zeker omdat ik bijna dagelijks in gent te vinden ben!

curieuzeneuzemosterdpot zei

veel gebouwen herken ik, maar evenveel ook niet. ;-))

jij toont ons verrassende details, gerda en die wandelingen van leflamand .. ja, die spreken me wel aan! ;-))

pieterbie zei

wat leerzaam, dit zie ik geheel en al zitten.
super album!

Wim zei

Jullie vullen mekaar goed aan. Schrijven en foto's maken :-)

FRANK103 zei

Mooi werk, mocht ik ooit naar Gent gaan, dan weet ik welke gids ik moet hebben!

Morgaine zei

Prachtige serie weer, vooral gewoon de huizen die ook in water staan eigenlijk en ik zag wel een paar schepen die makkelijk hier op de Sail hadden kunnen varen, hahaha

X

Mieke zei

Waarom zou reclame voor iets wat goed is verkeerd zijn. Gelijk heb je dat je fier bent op je ventje en je mag ook heel fier zijn op jezelf en je eigen prestaties. De foto's zijn subliem.